tisdag, december 27, 2005

Dag 19 - Ägglossning???

Hmmm, min ägglossning är borta. Puts väck. Jag fick ju en fint starkt plus på ägglossningsstickan i fredags, på dag 15 - precis som vanligt. Andra symptom dök upp dagarna innan. På julafton glömde jag bort mig och fick inte testat innan halv nio på kvällen och då fick jag ett negativt svar (brukar få + dag 15 + 16). Sedan dess har jag inte brytt mig om att testa. Men tempen har inte stigit??? Har också värk i äggstockarna, framför allt på vänster sida.

Jag har alltid haft en temphöjning. Alltid.

Blir inte klok på detta. Dessutom är det ju meningen att man skall börja spraya en vecka efter ägglossning - och sprayningen startar på torsdag morgon!

Har funderat hit och dit vad det kan bero på. Behandligen? Fucked-up kropp? Virus? Termometern? Jag menar, jag har ju använt termomentern nu (håll i er) över tusen gånger nu i bebbeverkstaden! Hur länge räcker den tro?


Normal fin cykel med temphöjing (ostimulerad, februari 2005):


En knäpp cykel (ostimulerad, december 2005):

3 kommentarer:

Astillbe sa...

Ja, jag vet inte vad som händer med min j*a kropp just nu. Irriterande. Jag vill ju så gärna slippa IVF... det är ju sista chansen...

Anonym sa...

Gahh...vilken mysko kurva du har denna gång. fast iofs steg inte tempen direkt åt mig heller den cykeln jag blev gravid. Fick en temphöjning först 3 dagar efter äl om jag minns helt rätt.

Spännande med spraystart. Hur känns det? Nu har jag oxå börjat blogga: http://moomi.blogg.se/

*KRAMAR*

Astillbe sa...

asa - Välkommen hit! Vilka fina bilder du har på Alva! Idag har faktiskt tempen stigit något, men den har aldrig gjort så här innan.

Är jättenervös inför spraystarten.