måndag, december 05, 2005

Dag 23 - Lugn om en filbunke

Har varit på akupunktur idag igen. En del av nålarna gjorde svinont, men jag märker när hälften av nålarna satts in att jag inte orkar prata längre utan blir tyst. Svarar kortare än innan och sluter gärna ögonen, trots att jag ligger halvnaken under lysrör under en främmande person händer.

Idag var jag på väg att somna flera gånger. Men jag blev väckt av att det högg till flera gånger över magen, på höger sida. Samma sak hände mig för 2 veckor sedan och då fick hon flytta elkabeln, det gjorde fruktanvärt ont, klarade inte av att fortsätta. Idag var det mer uthärdligt även om det gjorde mycket ont. Jag frågade sedan om jag är mer känslig där eller om det beror på annat. Då fick jag veta att det är livmodern som det pulserar i och det är bra om jag kan uthärda smärtan, bara det inte gör för ont - det visar att min kropp tar till sig behandlingen. Låter bra tycker jag. Har känt av behandlingen nu ikväll, det ömmar en del, men det känns mer pre-ägglossning nu än pre-mens.

Och sedan en halvtimmes solning på detta. Jisses så skönt det var. Så nu är man en brun schweizerost igen. Eller nåja, brun och brun. Lite mindre blek är nog en bättre beskrivning.

Har fått beröm också för att jag är så lugn när hon sätter i nålarna och knappt viskar ett pip när det gör ont. Hon tycker jag är stark! *stolt*

Och by the way - inget blod idag heller!
Yscha, vill inte börja hoppas för mycket igen.

Natti natti

Inga kommentarer: