torsdag, juni 09, 2005

Dag 33 - Mest förvånad

Gissa om jag var förvånad och så fruktansvärt besviken när testet idag visade big fat negative. Tempen var fortsatt hög och jag har inte en tillstymmelse till blödning eller ens längre känning att tant är på gång. Visst har jag lite molvärk och det nyper litegrann, känner mig svullen runt magen. VARFÖR???

Imorses låg jag och grät innan testet, av lycka och förvirring. Låg och tillät mig fantisera lite... Jag var helt säker på att jag var gravid. Och jag har väl fortfarande inte tappat hoppet. Så här bra har det ju aldrig varit innan? Det är nu 16 dagar efter inseminationen. Och mitt sista gravtest rök idag, så jag får köpa cb:s på apoteket i helgen.

Skall ringa gyn om en timme tänkte jag. Vill fråga vad jag skall göra + be om mer progesteron. Hade tänkt fortsätta med det några veckor till om jag var gravid, men jag vill inte sluta nu innan jag vet att det verkligen inte är något.

Om jag är gravid gör det verkligen inte något att få vänta på beskedet... sambon är ändå inte hemma och jag vill berätta det för honom öga mot öga. Har börjat planera för överaskning på söndag - frågan är om den blir av?!

Inga kommentarer: