tisdag, juni 14, 2005

Dag 2 - Mycket bättre humör

Betydligt bättre. Men blöder som en gris. Funderar på vad som är dag 1 egentligen. Men nu när jag tänker tillbaka så var det faktiskt tveksamheter förra cykeln också - och då valde gyn den senare dagen. Inte så jävla konstigt att jag ägglossade "för tidigt" då?! Idiotiskt att jag aldrig tänkte på det. Då. Så jag tror att jag väljer dag1 som igår, tempen var visserligen fortfarande hög men blödningen kom igång sent på em/kvällen. Fast idag är det rena Niagarafallen! Hoppas inga känsliga läser detta! ;-)

MEN - frågan är om min ägglossning är korrekt eller ej. Skall jag testa pergon igen nu under 2 månader tills vi kan göra ny IUI och injektioner? Jag mådde ju fruktansvärt dåligt av pergon, men jag gör vad som helst för en bebis...

ELLER - så kan jag ta enbart progesteron? Jag har ju otillräckligt gulkroppshormon, därav mina blödningar som förmodligen uppstår i form av att när ägget fäster så börjar kroppen redan ställa sig in på mens och stöter bort det.

ELLER - så kan jag ta båda.

MEN - pergon kan förstöra mitt sekret, vilket jag misstänker skedde. Men det fungerade första 2-3 månaderna - frågan är om det beror på att det var just i början av behandlingen eller om det var för att det var en lägre dos?

Imorgon bitti träffar jag gyn, så jag måste bestämma mig...

Inga kommentarer: