fredag, april 11, 2008

Barnmässa

Idag var jag och några vänner tillsammans med våra barn på Barnmässan i Göteborg. Det var inte lätt att få 4 barn att funka med matning och sovning. Så för min egen del så gick jag mest själv och strosade och gav Liten mat ensam.

Tyvärr kändes det som jag var på mässan ett år för sent. Vi skulle ju gått förra året men vi åkte istället och köpte barnvagn. Mässan påstod sig vara riktad mot 0-12 år, men mest fokus var på "0" kändes det som. Alltså sådant som du köper (eller funderar på) innan bebisen är född eller under dess första 3 månader.

Kön till bankomaten var gigantisk och knappt en enda tog kort (jag har ALDRIG cash på mig, inte mer än en femma till vagnen för matinköpen).

Efteråt satt vännen T och jag på BurgerKing och åt en sen lunch. Barnen satt jämte i barnstolar och käkade kex och skrattade ikapp. Samtidigt sa vi till varandra att detta var höjdpunkten på dagen! :-D Vi var även rörande överens om att aldrig mer åka dit...

Inga kommentarer: