fredag, april 04, 2008

Helt otroligt

Nu till lite menssnack. Ni vet det där om menscykler som anpassar sig för vissa kvinnor?

Vännen T och jag är sådana. Kan inte förklara varför.

När jag hittade T på nätet så hade hon gjort sin insättning bara några få dagar före mig. På något sätt fortsatte vi vara synkade med varandra - trots olika behandlingar vid olika tidpunkter, trots missfall - och inte minst förlossningar. Vi satt alltid samtidigt och suckade över att menshelvetet kom.

Liten var beräknad till den 11 juli. T blev efter fem år äntligen gravid och hennes Lilla var beräknad till den 13 augusti om jag inte minns fel. Synkning?!

Nu fick vi inte tillbaka våra mens samtidigt, men i januari sa jag till vännen T att jag tror att innan sommaren är vi ifatt igen. Det gick fortare än så. Redan nästa mens var vi synkade - och då var min åtta dagar försenad. Nästa gång kom den någon dag för tidigt - men helt otroligt var vi ändå fortsatt synkade.

Spoooky...

Inga kommentarer: