torsdag, oktober 18, 2007

Trött och ledsen

Liten har skrikigt mycket idag. Han har vägrat sova och har varit rejält ilsk i perioder, blandat med lek och skratt.

Nu på kvällen vägrar han ta bröstet, han är för förbannad för det. Han bara skriker och skriker och vi turas om att bära runt på honom. Efter en timme lyckas vi äntligen få honom att ta ersättningen. Då börjar sambon anklaga mig, då Liten girigt suger i sig flaskans innehåll. Har jag ätit lunch? Har jag druckit tillräckligt? Har jag ammat honom över huvudtaget idag?

När jag säger att jag visst ätit lunch så säger han att jag ljuger. Jag har ätit fem smörgåsar till frukost. Jag har ätit en stor portion med ris och fiskgratäng till lunch. Jag har druckit flera glas med saft, vatten och juice. Jag har ammat honom i princip varje timme och JAG VET hur min unge ser ut när han har ammats och är nöjd.

Morr.

Inga kommentarer: