onsdag, oktober 03, 2007

Tillväxtperiod 3 månader

Det är inget snack om saken, Liten är i ännu en tillväxtperiod. Han har sedan i måndags eftermiddag velat ha mat jämt. Konstant. Hela tiden. Han är som en igel på bröstet, och sover helst med bröstvårtan i munnen så han kan ta sig en slurp halvt i sömnen, för att åter somna in i sin dvala.

Kollade upp när nästa tillväxtperiod är, och där stod det - runt tre månader.

Andra gången som bröstvårtorna är ömma sedan förlossningen. Ibland känns de som de är typ flera centimeter långa, utdragna och såriga. Men så tittar jag på dem och de ser ut som vanligt. Men för säkerhets skull har jag tagit fram bröstvårtskrämen igen - jag kan verkligen rekommendera Medelas kräm.

Han verkar dock ganska lugn, somnar nu ofta vid bröstet, ibland dåsar han bara till en kortare stund, eller som igår då han somnar för natten i min famn. Igår ville han hela tiden vara hos mig, ville inte leka själv eller sitta en längre stund i babysittern. Idag har det varit tvärtom, så han har suttit i sittern både när jag åt frukost och duschade, och tittade på fotboll på tv:n medan jag åt lunch. Han har lekt lite med sina nycklar, men mest intressantast för honom har varit att försöka trycka in näven så långt det går i munnen... samtidigt som han mmmm:ar hur gott det är! :-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, hur har du koll på tilväxtperioderna? äder nån bok du äger eller kollar du på nätet? *nyfiken*

Anonym sa...

Välkommen till min blogg! Den är inte registrerad hos någon portal (ännu ;-)) och jag hinner inte skriva så ofta, men du får gärna kika in... ratatouille.blogg.se

Astillbe sa...

lena - läser boken "Växa och upptäcka världen", fast den handlar främst om de olika utvecklingsfaserna som en bebis genomgår. Kan varmt rekommendera den!

annah - härligt! *springer in och kollar*