tisdag, oktober 09, 2007

Mera om magknipen - fibrer/fullkorn

Liten har ju fått Minifom ganska ofta på sistone. Och den hjälper verkligen när han får den. Magknipen kommer nämligen när han får bröstmjölken i magen, vilket innebär att han skriker mycket vid bröstet.

Jag har testat att utesluta många saker. Mjölk. Ost. Yoghurt (m musli). Glass. Lök. Ingen stark mat alls. Inget kaffe eller te. Ingen potatis. etc

Nu i helgen köpte jag riktigt mörkt bröd, och Liten fick jätteont. Så jag frågade BVC-sköterskan idag om det kunde vara fibrerna som gör det. Hon hade inte hört talas om det, men sa att jag skulle testa. Så det bar av till affären sedan för att köpa massa ljust bröd. När han fick ont från youghurt och muslin så trodde jag ju att det var yoghurtens fel.

När han ska bajsa trycker han på för kung och fosterland och blir alldeles röd i ansiktet. Och han bajsar ca en gång var 6-9 dag. Så hans mage är rätt så trög.

Ska bli intressant att se om jag har rätt. För nu måste det bara bli bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Liten! Tack förresten för ditt besök!! :)

Vet inte om detta kan vara något, men när bebis börjar äta själv, så är päron, plommon, russin, druvor, potatis och messmör lösande. Vet inte om det kan hjälpa genom bröstmjölken, kanske kan vara värt att testa? Äpple, banan, ris, pasta, vitt bröd och majs stoppar.