torsdag, februari 28, 2008

Ont i fötterna

Jag har svinont i mina fötter. Fotsulan är stenhård och det har nu kommit flera självsprickor som tidvis gör hyfsat ont. Försöker att komma ihåg att smörja fötterna och fila på dem när jag duschar, men jag glömmer för det mesta bort det.

Dessutom gör det ont i dem när jag går. Framför allt på morgonen, sedan brukar det gå över efter en stund. Såvida jag inte har sprickor som ömmar då förstås.

Fick höra från en annan mamma att de sk fettkuddarna under fötterna kan försvinna när man är gravid. Detta har jag aldrig hört talas om men det skulle förklara mina problem. De började nämligen när jag var gravid, men jag har inte sett det sambandet alls innan. Snarare trodde jag att mina fötter föredrog att gå instängda i ett par högklackade skor dagarna i ända, inte barfota hemma.

Frågan är när får jag tillbaka mina fettkuddar? Och kan man gå på fotbehandling trots att man inte är 60+?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade likadant, med ont! i fötterna, speciellt på morognen eller om jag vilat under dagen. Hårda hälar (inga hälsprickor tackolov) har jag också fått.

Kan trösta dig med att det onda i fötterna försvann. När kommer jag inte ihåg nu, men det är borta. Hårda hälar finns det bot mot på Apoteket. Köpte ett stift (rött och vitt) som är jättebra, hälarna blir mjuka över natten. Prova!