onsdag, februari 20, 2008

Händelserik dag

Idag har det hänt mycket! Första besöket på kurs i babymassage. Liten har krupit på golvet. Gungat i spädbarnsgunga på lekplatsen.

Babymassagen önskar jag att jag gått på när Liten var mindre. När han hade sina gaser och så ont i magen. Men tiden gick så fort och jag visste väl inte heller vart jag skulle vända mig. Det blev aldrig något bra tillfälle. Men bättre sent än aldrig. Jag kan använda det på annat sätt för att ha en mysig stund med Liten. Själv älskar jag att bli berörd och masserad, jag hoppas att Liten uppskattar det också. Men det lär jag ju få veta snart annars! :-D

Förra veckan så kröp Liten i sängen, men inte på golvet. Han snurrar på bålen och hasar sig lite med armarna, men inte mycket. Men idag kröp han tydligt på golvet efter babymassagen – han tryckte med både underarmar och drog upp benen och tryckte ifrån! Men tror ni att han upprepade det igen?! Nix pix, har försökt flera gånger att ha honom på golvet.

Och gunga! Det fullkomligt älskade Liten! Han strålade som en sol och skrek av förtjusning och ”pratade” hela tiden. Det är så mysigt nu när man kan gå ut och göra saker med honom. Nu har vi ytterligare en sak att lägga på våra dagliga göromål. Hoppas på bra väder nu framöver.

Inga kommentarer: