söndag, juni 17, 2007

Trubbel

Är just nu trött, besviken och förbannad på delar av min familj. Inget jag vill gå in på här, men det tar på krafterna. Jag till och med drömmer om det på nätterna där jag rasar, gråter och skäller.

Och då börjar man fundera. Jag orkar inte ta någon konflikt nu, och jag klarar då verkligen inte av att låtsas som det regnar heller. Så vi stannar här i vår graviditetsbubbla och bara värnar om varandra och det ger mig en viss styrka. Och ignorerar resten.

Mycket ramlar över en. Som att att man inte känner vissa personer som ändå står en så nära. Hur man saknar att ha någon som ringer och frågar hur man mår nu när vi är med barn och framför allt snart ska föda. Hur vissa lever ett oansvarigt liv. Och så är spaden där och man gräver upp gammal skit som man direkt kan koppla till helgens händelser.

I vilket fall så har jag och sambon redan bestämt att vi ska mysa själva på midsommar. Vi ska jobba hårt för att få klart bebisens rum. Och helgens händelser gör ju inte beslutet svårare att ta om ni förstår.

Så vi stannar i vår bubbla och njuter av sista tiden med bara vi och katterna.

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

Skickar en midsommarhälsning till er. Vilken ork du har som pysslar med barnets rum. Beundransvärt! Och det där med folk som inte riktigt är som man önskar har vi också pratat en hel del om inför barnets ankomst. Trist....

Camillas lockar sa...

Hu. Det låter inte bra. Jag kan relatera. Har själv en väldigt speciell situation när det gäller min familj. En konflikt som inte kan lösas. Men jag biter ihop. En dag kommer säkert att komma när jag inte kan göra det. Men inte ännu. Och då blir det istället totala meltdowns då och då och så, som dig, drömmar... Suck.

Hoppas du fixar att stänga av knapparna så det inte stjäl negativ energi. Den energin behöver du ju extra mycket själv nu till dig och barnet!