lördag, juni 02, 2007

Läckage

Nu läcks det jävlar i mig alltså.

Sedan kanske 2 veckor så har det läckts mer och mer från brösten, med några dagars uppehåll ibland. Men nu är det inte bara på natten och när jag blir varm - nu är det på dagen och ja, när som helst.

Härom morgonen la jag mig bakom sambon i sängen och höll om honom bakifrån. Då hördes ett mumlande, läcker du nu igen? Och ja, det gjorde jag visst. Det är inte så att det rinner en massa utan det kommer droppar då och då. Eh, snacka om att bli ännu mer avsexifierad.

Detta läckage kan jag inte återskapa själv genom att klämma. Trust me, jag har testat.

Kan känna på jobbet att det blir lite blött i bh:n, men det känns alltid mer än vad det är. Och det är bara små droppar.
Men som sambon säger om det, även om det är lika normalt att inte läcka, så känns det ändå som att det här med amning kommer att fungera för oss. Att mjölken kommer rinna till.

För övrigt mår jag bättre - fortfarande kass igår men idag är allt som vanligt.

1 kommentar:

Anna sa...

Hoppas amningen kommer funka. Jag hade också läckage men just nu så får jag bara ut 30ml var 3:e timme ungefär, kanske skulle få ut mer men det är då Melvin ska äta. Han äter just nu prick 30ml så det kan ju vara psykologiskt. Jag hoppas dock det kommer igång, man blir stressad när man ser vad de andra mammorna pumpat ut.