lördag, juni 23, 2007

Midsommarfirande

Sambon och jag firade själva igår, precis som vi bestämt. Men fy fan vilket väder. Det regnade konstant, många gånger öppnade himlen sig med blandat åsk- och hagelskurar (utan åska). Jag tror vi fick uppåt 40 mm när jag kollade regnmätaren...

Sambon har spacklat och målat och jag har mestadels röjt och hjälpt till där jag har kunnat. Är portförbjuden av sambon att vare sig spackla, slipa eller måla.

Vid 16-tiden tog vi en paus för att äta sill och potatis (jag lax och potatis). Fick se på när sambon tog min favorit snaps (OP) - jag luktade bara lite! ;-) Istället drack jag alkoholfritt öl. Testade två nya sorter på bolaget som var rätt ok. Jag måste ju säga att de tre jag nu har testat är godare än lättöl.

Vi höll på till kl 20 faktiskt. Sedan åt vi jordgubbar med glass och grädde och slappade till en film (Babel - rätt så kass).

Inte världens roligaste midsommarfirande direkt, men vi var iaf tillsammans själva och hade det ganska så mysigt ändå.

Men idag har vädret varit bättre. Vi skulle lagt parkett men hade visst ingen skumplast kvar - och inte en enda affär öppen! Idag har vi istället städat upp på varsin våning men ändå tagit oss tid att sitta ute och gotta oss i solen de stunder den varit framme.

Vi skulle grillat fläskfilé igår men vi orkade ju inte (och hur kul är det att stå ute och grilla i ösregn) så det blev ikväll istället. Hade köpt en flaska alkoholfritt vitt vin för känslans skull - annars hade nog ett glas cider med is varit godare.

Tyvärr kommer vi inte hinna klart med rummet i helgen som jag hade hoppats på (arbetsrummet så vi kan tömma barnrummet på datorer och möbler som ska hit). Imorgon bär det nämligen av till IKEA för att köpa bokhyllor och barnmöbler.

Inga kommentarer: