tisdag, juni 05, 2007

BM-besök v36

Tiden rusar iväg och det var idag dags för ännu ett besök hos barnmorskan. Det sista besöket hos min ordinarie, eftersom hon går på semester efter denna vecka.

Sambon åkte iväg igår och gjorde mig till gräsänka, så idag gick jag ensam på kontrollen. Vi pratade lite om förlossningen, avslappning, musik m m. Jag har en leverfläck på ena vårtgården som växt lite som jag var bekymrad över. Men det var ingen fara, jag ska bara hålla ett öga på den.

Alla värden var bra. Däremot var magmåttet detsamma som förra gången - eftersom bebisen sjunkit ned ytterligare och nu är fixerad!!! Redan! Om magen inte skulle ha växt till nästa besök kommer man att göra ett ultaljud för att konstatera att bebisen växer som den ska, eftersom det är svårt att bedöma då man inte kan utgå efter magens tillväxt.

Men BM var nöjd, allt såg mycket bra ut.

Magmått: 33
Hjärtslag: 140 (158 i kickar)
Blodtryck:
120/70
Bebisens huvud: Fixerat
Viktuppgång: 5 kg (4 kg sedan inskrivning)

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Va! Peo fixerade sig i v 39+3! :-) Alla är olika.