fredag, juni 15, 2007

Bevakande lejoninna

Jag har upptäckt en sak jag gör omedvetet. Eller ja, jag blev ju naturligtvis medveten om det efter ett tag.

Vi slog våra lovar runt Sweden Rock förra helgen och när vi gick där bland alla människor använde jag armar och händer som en sköld för magen. Instinktivt.

Samma sak igår när vi var på fotbollen i Göteborg. Började fundera på säkerheten på en arena och kände ett styng av oro - tänk om det skulle bli upplopp eller bråk och jag hamnar mitt i det? Tänk om någon oavsiktligt knuffar ner mig från trappan? Om någon kör näven eller en cigarett i min mage?

Känslor som jag inte haft innan och som ändå kan tyckas vara en bit överdrivna. Alltså risken för att något ska hända.

Men jag ser mig som en hormonstinn lejoninna som skyddar sitt barn mot allt som kan hota det.

Morr på er!

;-)

3 kommentarer:

Linda sa...

Vänta bara tills bebisen kommer ut, då blir det ännu värre =)

Morr tillbaka ;-)

Deeva sa...

Haha, du är inte ensam om det där! :-)

Ett utdrag från när vi var på en wrestling-tillställning sommaren för två år sedan när jag väntade Albin:

"...
Fast… matcherna i ringen i all ära, men det var faktiskt uppe på balkongen som den riktiga fighten ägde rum igår kväll.
Jag skulle leta mig förbi den långa smala gången av åskådare för att hitta en toalett. Halvvägs framme vid trappen känner jag hur någon tar tag i mig och håller fast.
När jag vänder mig om ser jag en kille med (vad han troligen trodde själv var) ett charmigt leende. Jag spänner ögonen i honom och väser “Släpp mig”. Men nejdå. Antingen var han döv, allmänt trög eller bara led av ett alltför stort självförtroende, för i hans ögon fanns det ingen plats på jorden jag hellre skulle vilja vara än just där.
Men så begår han det ödesdigra misstaget att dra runt mig och ta tag om min mage. Hårt. Då vaknade wrestlingkvinnan i mig och jag hann tänka “Du ska ge fan i min mage” strax innan jag snodde om och langade iväg en snyting i ansiktet på honom. Då släppte han.
Och det var inte helt utan viss belåtenhet som jag fortsatte min vandring till toaletten.

Så nästa gång du är på Gbg Wrestling - släng ett öga upp på balkongen då och då. Det är där det händer på riktigt."

http://protocol7.com/eva/arkiv/2005/07/03/gbg-wrestling-pa-latsas-och-pa-riktigt

Nu är jag gravid med nr2 och lejoninnan börjar så smått vakna till liv ;-)

Astillbe sa...

*asg* Morr tebaks till er båda!

Deeva - vet inte jag vågar möta en gravid dig en mörk kväll! :-D