måndag, juni 04, 2007

Kramp

Först runt mitten på april började jag få problem med kramp i benen, främst vaderna. Det räckte att jag tänkte tanken på morgonen att få sträcka ut benen ordentligt, så krampade de något så fruktansvärt.

Det höll i sig i 3-4 veckor och slutade sedan tvärt. Har läst att det kan bero på brister av både magnesium och kalcium. Och jag har som rutin varje morgon att ta en lite skål med youghurt ihop med musli efter mina 2 smörgåsar. Det har nog hjälpt till.

Fast nu är det tillbaka igen. Inte lika mycket som förra gången, men jag känner oftast när det är på gång och lyckas avvärja det.

Det gick inte alls att göra så förra gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Prova med vanliga Kalcium-komplex-tabletter. Jag har ätit dem i samband med vitaminen varje morgon och hittills har jag inte haft kramp en enda gång, vilket jag lätt kunde få som icke gravid :-) Bara ett litet tips! Kram på dig