torsdag, juni 07, 2007

Svamp

Har misstänkt ett tag att jag kan ha svamp (invärtes). Om ni minns blödningarna i januari – när jag åkte till gyn hittade de ju svamp (invärtes som inte jag märkt av). Och när jag då tog Peveryl (som jag eg inte får ta pga vestibulit) fick jag mer blödningar. Och när jag ringde gyn blev det ”godda yxskaft”. Men blödningarna upphörde ju som tur var till slut.

Så nu tog jag kontakt med min privatgyn som jag hade under fertilitetsbehandlingarna och den första IVF:en. Jag fick tid först efter två veckor och ska dit nästa vecka. Men nu verkar fanskapet ha brutit ut och jag vill inte till någon vårdcentral. Har lyckats lindra det själv men inte vågat köpa Pevaryl (ja pga vestibuliten spelar det ju ingen roll, eftersom vi ändå inte har sex). Innan har jag fått Diflucan, men jag är väldigt tveksam till att man kan (och jag vill) ta det nu när jag är gravid).

Men jag ringde till min privat-gyn för att se om det fanns något återbud. Men icke. Men däremot pratade sköterskan med doktorn som sa att jag skulle ta en 1-dagars kur Pevaryl. Diflucan får jag ändå inte äta när jag är gravid.


Så ikväll ska jag ta den och så blir det besök och undersökning nästa vecka.

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Det är verkligen supervanligt. Jag hade det titt som tätt för några år sen. Då tipsade någon mig om att köra babyolja down there. Sådär lite då och då. Har inte haft en enda svampinfektion sen dess!!!