söndag, juni 24, 2007

IKEA

Först måste jag ju säga att det kryllade med höggravida på IKEA. Överallt stötte man emot dem! Varifrån har alla krypit fram?! Det måste vara en rekordsommar i barnafödande!

Det var inte mycket bilar på parkeringen kändes det som men väldans trångt väl inne i varuhuset. Men vi klarade av det på galanta 2 timmar! Ändå gick vi igenom allt och småkikade lite på soffor eftersom vi vill byta ut de två vi har idag.

MEN - så kom vi till barnavdelningen. Vi hade bestämt oss för att ha vita möbler i barnrummet. Trodde jag. Istället ändrade vi oss... Idag har vi 2 st bokhyllor och 1 byrå i oljelutad furu vi kan ställa in. Vad vi i sådana fall saknar är ett klädskåp. Istället för att köpa allt nytt, så ändrade vi oss... vilket känns nästan lika frustrerande som med videokameran eftersom det innebär 2 steg bakåt. Och tiden står inte riktigt på vår sida.

Vi fick köpt en gungälg (IKEAs namn Ekorre!), en mjukiskrokodil, galgar, filt och skötbord (Sniglar). Dessutom köpte vi fler bokhyllor till vardagsrummet som vi ägnade hela kvällen åt att skruva och ställa iordning. Snart är det bara lister (och gardiner) som saknas så är det färdigt där med!

För övrigt har vi haft prover på barnbårder hemma som vi har testat. Men vi hittar ingen som passar. Vi har ju ljust aprikosa tapeter i barnrummet och vi är inte direkt sugna på att ta ner alla listor och tapetsera om. Blir det en kille så kommer vi nog istället att måla om. Tills dess skall vi dekorera med lite wallies - Nalle Phu förstås - som jag ska beställa imorgon. Och så är våra stenskivor till köket försenade... och vi måste beställa två kranar (från Tyskland).

Fullt upp med andra ord!

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Alla höggravida du ser på IKEA springer runt för att starta förlossningen, det är ett gammalt väl beprävat knep ;-)

För vår del fungerade det trots att jag verkligen inte ville starta någonting just då.

Lillkatten kom ju tre veckor för tidigt just efter ett besök på IKEA.

Astillbe sa...

Shit! Då ska ju jag absolut INTE vara där! Och vi som ska dit igen...

Superquinnan sa...

Vilken söt krokodil. Den måste jag också köpa till lillen. Jag måste vara den enda som inte orkar IKEA som gravid ;-) mannen får åka och inhandla det som vi skall ha därifrån.. Kram och trevlig helg.

Deeva sa...

Åh, Albin har både gungälgen och krokodilen! Älgen är sådär poppis (tror gungfärderna ligger på 10 sek i snitt) och jag är lika nervös var gång för att han ska klämma tårna :-D Men han äääälskar krokodilen! Den är sååå fin!