fredag, juni 15, 2007

Mammabälte till bilen

En släkting till oss driver ju en babybutik sedan massa år tillbaka och är väldigt kunnig. Innan jag satte mig ner för en vecka sedan för att åka 30 mil insisterade han att jag måste köpa mig BeSafe till bilbältet för att skydda barnet vid en eventuell krock.

Sagt och gjort. Sambon tyckte att det var mycket viktigt, speciellt nu när släktingen påtalade detta (och eftersom hans butik ligger långt bort så försökte han inte sälja på oss det utan jag fick åka till Babyproffsen istället).

Så nu är den installerad i bilen, vi har flyttat den några få gånger, men eftersom det är lite bökigt med att få till låsfunktionen med remmen så blir det numera oftast jag som kör. Vilket man ska undvika i senare delen av graviditeten.

Men oftast är det jag som använder bilen och då blir det att jag fortsätter även de gångerna sambon är med. Fast i torsdags när vi åkte till Göteborg för att se på fotboll så körde faktiskt han. Skönt tycker jag, känner mig trött på eftermiddagarna.

Men så här säger man på NTF. Så jag vet inte vad jag ska tro, men å andra sidan så sätter ju inte bältet ner själva bilbältets funktion så jag fortsätter att använda det.

Inte för att jag har tänkt krocka, men ändå.

3 kommentarer:

Superquinnan sa...

jo men jag tror bältet hjälper, har använt det sedan vecka 13.. känns mer säkert.

Astillbe sa...

Jag åkte nu en gång utan och det kändes inte alls bra... nåväl, oavsett experterna eller inte så känns det iaf bättre med än utan.

crrly sa...

Ett sånt där hade jag också, bekvämt, tyckte jag.