fredag, mars 06, 2009

BM-besök vecka 25

Äntligen fick jag träffa min underbara BM! Hon beklagade att hon varit sjuk vid de senaste två tillfällena (har inte träffat henne sedan vecka 8) och berättade att jag tyvärr var den enda som råkade ut för det. Men som jag sa, det är inget man kan göra något åt!

Det var skönt att få träffa henne och prata igen, det blev en snabb genomgång av allt som hänt egentligen sedan vecka 8. Med min huvudvärk, järntabletter, känslor och andra funderingar.

Vi fick snabbt avklarat det är med beräknad BF. Hon frågade mig helt enkelt när jag trodde mig vara beräknad och skrev upp det. Vi är båda ense om två saker - att min BF stämmer mer och att bebis kommer när bebis vill. Jag berättade för henne om ultraljudet och vi kunde konstatera att det är ganska osannolikt att jag för första gången skulle få en sen mens på 6 dagar. Mina barn är helt enkelt små i vecka 18! ;-)

Jag var beredd på att få ett STORT SF-mått den här gången, tycker själv att jag är så mycket större än förra gången. Men icke - vi mätte det till 1 cm MINDRE faktiskt! Men sedan är väl själva omfånget i sig större än tidigare. Allt annat såg ok ut och vi bokade en ny tid till efter påsk.

Inga kommentarer: