söndag, december 21, 2008

Spådom

Idag hade vi familjerna E och E på lite lussefika, där barnen "bytte" julklappar. Efter fikat så spådde vännen S mig med sin guldring och ett hårstrå från mig, där ringen skulle pendla eller snurra över min handled.

Intressant tyckte skeptiska jag och studerade noggrant S:s hand om den rörde sig och hjälpte till. I början tyckte jag det, men sedan var den stilla… Först pendlade den starkt och visade då på Liten (en son). Sedan stillade den sig och stannade. Började sedan snurra runt i en väldans fart, vilket då skulle betyda att pyret i magen är en liten tjej. Efter ett tag lugnade den ner sig och stannade. Men var det nog med det? Nej, sedan satte den rejäl fart igen och pendlade starkt fram och tillbaka – ytterligare en son! Efter att ha pendlat en stund, så stannade den och fortsatte inte heller.

Intressant. Och facit är i magen.

Inga kommentarer: