måndag, februari 02, 2009

Om sovande och dagis

Jag ringde dagis vid ett-tiden för att höra hur det har gått. Beskedet jag fick gjorde mig så glad och lättad att jag höll på att gråta. Han hade legat och grejat en stund på sin madrass och sedan somnat.

Uppskattningsvis sov han närmare en timme, men vaknade när en av fröknarna gick ut. Men det är mer än väl godkänt för första dagen anser jag. Vem är inte lättväckt när man sover på ett nytt ställe och inte är van vid dess ljud?

Han har varit trött ikväll och fick gå och lägga sig tidigare. Däremot har han inte varit ett dugg gnällig, utan glad och underbart gosig. Vi brukar ju annars gosa länge i sängen på morgonen, men det är numera bara ett helgnöje. Med goset ikväll fick jag ändå en påfyllning som jag lever på länge.

Inga kommentarer: