tisdag, maj 16, 2006

Rapport

Så här är läget nu:

* Inga blödningar ännu, det verkar vara fullt tillräckligt med två proggisar för att förhindra blödningarna.

* Har varit på jättedåligt humör hela dagen, kanske pms? Det är ändå 6 dagar kvar till beräknad mens. Och inte blir jag mindre grinig över att jag missade bussen och fortfarande är på jobbet.

* Hoppas så på kuvert från Sahlgrenska - det är nu 1 månad sedan majgruppen fick sitt. Skall dyka ner i brevlåden direkt när jag VÄL får komma hem.

* Det moler och småvärker i magen plus att jag är upplåst som en ballong. Hoppas att det beror på annat än bara luft...

* Mensen brukar alltid bli försenad när jag tar progesteron - om den blir det den här gången kommer vi att missa nästa ägglossning eftersom sambon är borta nästan 2 veckor - det är första gången någonsin vi missar pga av att någon av oss inte är hemma. Vi har haft tur de övriga gångerna något kommit i vägen. Detta gör mig inte heller på bättre humör...

Suck. Nu skall jag iaf träffa min IVF-syster och gå ut och gå, så jag vet att mitt griniga jag snart är ett minne blott, i alla fall för den här dagen. Bara bussen kommer snart. Och jag inte missar den vill säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte på det där med akupunktur ... kan du inte göra det för ditt välmående generellt. Eller käns det väldigt förknippat med just hela "barn-grejen"? Jag gick tillslut bara för att det fick mif att må så bra inte för någon annan orsak.

Går du hos en traditionell kinesisk akupunktör eller hos en västerländsk?

Tänker på dig, det hoppas jag att du känner.

Om du fanns lite närmre skulle jag gärna följa med på den där promenade .. skulle nog behöva det jag också.

KRAM