onsdag, maj 10, 2006

Nya krafttag

Nu har jag kommit igång med att röra på mig. Målet är att varannan dag antingen gå en runda i rask takt (tar ca 40 min) eller så skall jag cykla (ca 8 km).

Jag skall inte äta något godis. Eller nåja, dra ner på det. Något måste man ju få unna sig emellanåt.

Jag äter redan nu mycket grönsaker. Men just smörgåsar kan jag äta hur mycket som helst av! Så där skall jag bli bättre och jag måste bli bättre på att äta frukt.

Alkohol skall minskas. Inte för att jag dricker några mängder men där finns en massa kalorier.

Och så skall jag gå ner 6 kg till vår nästa IVF.

Tänkta redovisa detta i sann Bridget Jones anda per vecka!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VECKA 19
Alhohol: 1 folköl till grillen i tisdags
Cykeldag: 3 dpo (dagar efter ägglossning)
Frukt: Försök med 1 banan som var så grön och äcklig att jag spottade ut den.
Godis: -
Promenader: 1
Viktminskning: -