tisdag, november 07, 2006

Morgonen

Jag sov oroligt och dåligt inatt igen. Vaknade ur en mardröm strax innan kl 04, som jag inte minns längre vad det handlade om (något helknasigt var det iaf). Även sambon drömde mardrömmar, han ägnade natten till att slåss med sin bror (vilket de absolut inte brukar göra eller för den saken skull har lust att göra!).

Tittade på klockan och insåg att jag skulle inte kunna somna om. Jag var klarvaken. Katten X kröp upp mot mig och la sig tätt intill och vi gosade en stund. Inväntade på att bli kissnödig. När jag väl blev det vågade jag inte gå upp ändå. Bara fem minuter till... Det blev många fem-minutare. Låg och funderade på hur jag kommer reagera vid resultatet oavsett vilket. Kände inget annat än rädsla.

Till slut hoppade jag upp vid fem-tiden. Jag hade redan förberett allting kvällen innan. Använde mig av en plastmugg den här gången eftersom det strulade i februari. Ville vara säker på att det blir rätt.

Efter att ha doppat stickan la jag den åt sidan och vände ryggen mot den och började gråta. Jag var så jävla nervös. Efter en stund vände jag mig om och stirrade på stickan. Två streck. Den visade faktiskt två streck! Teststrecket visserligen lite svagare, men det syntes klart och tydligt (inte alls så svagt som i februari). Jag började stortjuta och sjönk ner på golvet. 3½ års frustration, besvikelse och rädsla kom ut där.

Samlade ihop mig efter en stund och gick in till sambon som vaknade och hörde att jag lite diskret snyftade. Han blev orolig och frågade om jag fått mens. Nej, svarade jag och kröp ner till honom. Då fick jag äntligen säga de orden jag fantiserat om så fruktansvärt länge att få säga honom.

Du skall bli pappa.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Och nu gråter jag igen.

Glädjetårar.

KRAM!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har bara varit glad för er skull, men nu när jag läser det här rinner tårarna i stora floder.

Jag är ju fortfarande lika glad... men så rörd. Tänk att det äntligen hände, mirakel kan fortfarande ske!

Anonym sa...

Ser knappt datorn framför mej för alla tårar...

Vilken känsla...!!! Vad sa blivande pappan?

(((kram)))

Anonym sa...

BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL! Nu rinner tårarna!

Anonym sa...

Grattis till +:et!!

Kul att komma in här efter några dagars frånvaro och få så bra nyhet =)

Tingeling sa...

Så fantastiskt!
Är så glad för er skull. Och ser fram emot det ögonblick jag själv får uppleva motsvarande känsla.
Helt underbart, det är ni värda! Grattis än en gång, mamma! :)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Åh vilken glädje och lycka att få säga de där orden. Vet du, jag slängde mitt positiva gravtest häromdagen, när vi kom hem med bebisen :-). Stort grattis igen!

Anonym sa...

ÅÅåååå vännen, sitter här gråter av glädje ser knappt vad jag skriver!!

Grattis, grattis!!

Lycka till!!

Kramar om från Cilie "SABG" "IVF"

Anonym sa...

Gaaahh....vilket supermegaryyyyys jag får i kroppen när jag läser....mys :)

/ Lill

Storkenflyger sa...

Det är helt otroligt. Vad fantastiskt. Grattis så otroligt mycket. Detta var ni verkligen värda efter all längtan, oro, sorg och väntan. HURRA FÖR ER!!!!!

Anonym sa...

Vackert som i en kärleksfilm. Fast på riktigt, sniff!

RosaMilton sa...

Smyger in ett stort GRATTIS! Vi hängde inne på planera för barn på Aff ett tag, sen fick jag syn på din blogg och har följt din bebiskanmp på avstånd. SUPER-JÄTTE-GRATTIS, jag har suttit och hållit tummarna hela förra veckan...

Anonym sa...

Skyndade mig till datorn när jag kom hem efter jobbet, hoppades att det skulle finnas positiva nyheter. Maken hann till och med bli lite sur när jag kastade mig framför datorn, men jag var ju bara tvungen att få veta! Ett enormt stort GRATTIS! (Skriker högt så det hörs ändå från Piteå till dig). Var rädd om dig!
Många kramar Mary.

Superquinnan sa...

.............. Har inga ord.. Jag blir faktiskt också tårögd tro det eller ej. Finsn inag ord som kan sägas för att gratta er tillräckligt men guuuu va kul!!!! Och idag fick vi vårt hus!! Jag håller tummarna att allt går bra på resans gång. Och vi längtar efter en liten med.. Hälsar till Esmeralda och kramar till er!!!!! Fy sjutton vad härligt!!!!!!!!

Kapybaran sa...

Åh, vännen.... om det är stavfel i det här inlägget skyller jag på att jag knappt ser för alla tårar. GLÄDJETÅRAR.

Grattis, gumman, grattis, grattis, grattis! Ett mirakel har skett. Ert mirakel. Er Esmeralda.

Kramar, champagne och konfetti.

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅ vad roligt. Grattis!!!

/Från en som följt er på avstånd

crrly sa...

*tårögd* JÄTTEGRATTIS, sötnos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Anonym sa...

Åh jag ryser! Underbart vilken känsla det måsta ha varit. Grattis än en gång!

Linda sa...

Åååh gumman! gråter av lycka.

Du ska bli mamma gumman!!

KRAM!

Anonym sa...

Jag grät igår när jag läste ditt morgoninlägg och jag gråter idag! Tänk vad som kan hända från en dag till en annan :)

Fantastiskt!

Anonym sa...

GUd vad kul att ni fått er efterlängtade plutt nu, hur känns det att vara föräldrar?

Vi längtar såå tills det e vår tur. Vad var anledningen till att det ej gick på anturlig väg för er?

Vad ivf karusellen jobbig?