onsdag, november 08, 2006

Tack snälla alla ni...

Jag har suttit och läst alla era kommentarer ännu en gång till. *ryser* Ni är helt enkelt för underbara! Tack snälla ni för era gratulationer och varma ord.

Men inte ska ni gråta!!! :-D

Hmmmm. Jag är värdelös på tacktal *harkel* så här kommer något åt det hållet, känner att jag vill svara alla som kommenterat. Så jag har gått igenom alla kommentarerna rätt upp och ner:

---

Lill – tack vännen! Jag vågade testa till slut! ;-) Kram!

Betty2 – tack vännen! Jag såg ditt inlägg om att du snart skulle till jobbet så jag skyndade mig som f*n så du skulle hinna! Trodde först inte jag gjorde det, att du skulle uppdatera en gång till, för vi skrev nog nästan samtidigt! Nu får vi starta upp en gravidgrupp, jag vet flera stycken jag vill ha med där! Kram!

Tilda – tack gumman! Det blev en fantastisk dag. När vi satt och fikade malde det i huvudet hela tiden att ”tänk om mina kollegor visste vad som bubblade inom mig” och så blev man lite fnissig! Men det är så overkligt! Kanske det var några hjälpande händer från andevärlden?! Kram!

Anonym – tack! :-D Kramar till dig också!

Solkatten – tack vännen! Läste att ditt UL gick bra, är så glad för er skull! Kram!

My – tack vännen, jag saknar dig! Skriver du någon annanstans? Hoppas att du och lilltjejen har det bra. Nu har ju hockeyn dragt igång igen! ;-) Kram!

Kattmamman – tack!!! Det tog ett tag men jag kom efter er till slut ändå! Försöker tänka positivt, men är ändå orolig att man skall behöva komma in med dåliga nyheter här, speciellt när gratulationerna fortsätter att komma… Och jag lovar, jag ska försöka skriva mindre tårdrypande inlägg! *ler* Kram!

Tess – tack vännen! Din känsla var helt rätt!!! Fy farao vad häftigt, att vi alla tre klarade det!!! Så mycket för den statistiken man hela tiden känner att man har emot sig ”en av tre”. Kram!

Maria – bockar och bugar! Vilken söt katt ni har! Kram!

Hermelinen – tack vännen! Visst var det på tiden! Och nu kan jag hänga med er på AFF igen! Jo, vad sambon sa när jag berättade?! *Asg* Han sa ”skojar du” eller något liknande. Han hade lika svårt som mig och tro att ett FET var möjligt! Och sedan var det tårar och kramkalas! Kram!

Annah – tack vännen! Visst är det härligt! Blir så rörd av dina ord! Under all denna tid så har jag läst och gratulerat andra, det känns helskumt att stå på den andra sidan och ta emot gratulationerna...Kram!

Elca – tackar! Jag hoppas att bloggen kommer fortsätta intressera för läsning, jag känner att bara graviditetsblogga är nog inte riktigt jag, utan jag vill fortsätta ha någonstans att skriva av mina tankar. Kram!

Camilla – tackar! *ler* Du har så rätt, det är en spännande tid framför oss nu. Det är så mycket vi förhoppningsvis skall få uppleva, ett steg i taget. Nu är detta delmålet iaf uppnått! Kram!

Ellica – tack vännen! Åh, jag är så rörd att du fortfarande kikar till hos mig! Hur har du det med prinsessan och buspojkarna?! Skriver du något på AFF längre? Om du vill får du gärna skriva ett mail till mig om hur ni har det! Kram!

Paula – tack vännen! Visst är det underbart! Fast ändå så himla overkligt… Imorses när jag vaknade tog det ett tag innan jag kom på att jag faktiskt var gravid! Ingen skum dröm där inte! Kram!

Tingeling – tack vännen! Ja, jag skall försöka njuta!!! Fast det är svårt, det ”känns” ju inget - magen är visserligen uppblåst och svullen, men den är ändå ganska platt… ;-) Men känslan inne inombords är ändå mysig! Och du kommer att få uppleva detta också, jag hoppas innerligt att ni kommer att lyckas nu. Kram!

Annica – tack vännen! Så häftigt att du drömmer sanndrömmar!!! Nu får jag vara med er på AFF och leka igen, vilket gör mig väldigt glad! Kram!

Annisa – tack vännen! Det var länge sedan vi var på PFB nu, det har gått mycket tankar i huvudet de senaste två dagarna och jag har tänkt tillbaka på ”den gamla goda tiden” väldigt mycket… Kram!

Jessica – tackar! Det gör mig så rörd att ni är så många som följt med! Kram!

Lillasparven – tack! Är så ledsen för er skull att det inte gick vägen den här gången. Jag hoppas innerligt att du snart får följa efter och att er nästa ruvning blir lyckosam. Kram!

Anki – tack gumman! Det här är helt sanslöst – vad är oddsen för att detta skulle hända – två år senare?! Jag blir så glad! Nu får vi helt enkelt ta en loka-kväll framför datorn istället för vin! Kram!

Mina – tack vännen! Är så ledsen för er skull att det inte gick vägen, vi skulle ju följas åt – fast jag trodde mer på dig än på mig själv eftersom jag hade den uppfattningen att nästan ingen lyckas på FET. Hoppas att ni finner styrka i varandra och att ni lyckas nästa gång. Kram!

Salvia – tack! Önskar er all lycka i adoptionsprocessen, hoppas att mötet hålls nu nästa vecka! Kram!

Tinselflickan – tack gumman! Jag som tvivlade så på FET, jag var redan inne och planerade för nästa, ville gärna att de skulle sätta in två så vi kunde komma igång med nästa ET så snart som möjligt! Lycka till själv nu! Vi vill ha er allihopa i gravidgruppen! Och jag vill ju gärna bjuda hem er till våren när vi är klara med köket... Kram!

Madeleine – tackar! Blir glad och rörd att du velat följa med på den här resan! Kram!

Sassamamma – tack vännen! Så du hinner in här mellan blöjbytena! *rörd* Hoppas ni har det mysigt hemma med lilltjejen och att den stora tjejen har det bra! Och att ni slipper frysa i vinter och köra värmen från ugnsluckan! :-D Kram!

Söderböna – tack! Haha, den känns lite konstigt att bli kallad mamma!!! Men så fort jag ser en bebis nu, på tv eller i affären (det är så intressant mitt liv är just nu) så ler jag från öra till öra… Kram!

Myggis – tack vännen! Mina gamla PFB:are! Hoppas att du och Max har det bra, skriver du någonstans? Du får gärna skicka ett mail någon dag och berätta hur ni har det! Kram!

Anna k – tack vännen! Ordet äntligen var nog det första jag kände när jag såg på testet igår morses. Äntligen vår tur. Äntligen lyckades vi. Kram!

Currly – tack vännen! Jag varvade din tråd, men slutet var ju betydligt bätte än början! :-D Hoppas du mår bra. Kram!

Gosan – tack vännen! Åh, det är länge sedan vi satt och pimplade vin framför datorn natten lång, du, anhna och jag… har tänkte på det flera gånger de senaste dagarna. Blivit lite nostalgisk. Aldrig hade vi kunnat ana vad som väntade oss… är så glad för att vi nått så här långt nu alla tre. Kram!

Hemlliz – tackar! Kramar i massor!

Cilie – tack vännen! Önskar er all lycka till nu med er IVF, jag hoppas att ni lyckas! Kram!

Storkenflyger – tackar! Håller tummarna för att det blir ett nytt försök i december för dig, som lyckas! Vilken härlig julklapp det skulle bli! Kram!

Rosamilton – tack! Oj, hade du samma nick på PFB också? Hmmmm känner inte igen det eller är jag glömsk?! Men när jag såg det där med hemfödsel så undrar jag om jag inte känner igen något… jag minns en förlossningsberättelse kring jul - har jag rätt?! Kram!

Mary – tack vännen! Oj, ville maken ha datorn själv eller kände han sig lite förbisedd?! *fniss* Du får säga att det var akut nödfall!!! Och du, skriket hördes ända hit ner! Kram!

Singelmingeltjejen – tack vännen! Och ni kommer att lyckas snart också, det håller jag mina tummar för (jag har otroligt många tummar ska du veta). Jäkta inte för mycket med bröllopet nu! Kram!

Fuksen – tack vännen! Vi har faktiskt lite champagne här, vi hann inte med något firande igår, så kanske blir det en liten skvätt idag. Typ en mun och sedan är det bara pösa och jäsa som gäller! Kram!

Linda-Marie – tackar! Är glad att du har följt med, att det är på avstånd gör inget alls! :-D Kram!

Karonesse – tack vännen! Har missat att du bloggar, det får jag ta igen och läsa om Ellen! Kram!

Anna i Åbo – tackar!!! Kramar!

Carnesir – sist men inte minst. En tvillingstjärna! Tack så mycket vännen, det värmer så mycket! Önskar er all lycka till i adoptionsprocessen, jag är inne och kollar till dig ofta och jag är glad att du mår bra igen och hittar bra energi. Kram!

---

Oj – så långt det här blev! Haha, det har tagit mig nästan två timmar att skriva, men det var det väl värt, har gått igenom texten igen nu men misstänker att det finns en del stavfel, men skitsamma! ;-).

Sambon har också suttit och läst under de här dagarna och vi är rörda, glada och tacksamma för alla era kommentarer och gratulationer. Jag hoppas bara att jag inte missat någon av er…

Ett stor TACK från oss båda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...vilket jobb du fått lägga på alla gratulationer! Men inte ska det vara slut på grattisar än. Det kan fdu ju aldrig få för många av, så här kommer ett till: G*R*A*T*T*I*S*!*!*!/B-boom

Astillbe sa...

Hallo där!!! Tack!

Det tog mycket längre tid än jag föreställt mig. När jag trodde jag var klar var det ju hur många som helst i ett annat inlägg...

Phu. Men nu är det gjort! Såg på AFF att jag fått 19 inlägg där också, men det får nog bli ett samlat svar där tror jag! ;-) Elelr något. Fast imorgon då, för nu är jag helt slut!

Hoppas att allt är väl med dig, kom på att det var ett tag sedan jag kikade in till dig!

Kramar!

Anonym sa...

Har inte varit ute och läst på några dagar och faktiskt jag blundade och hoppades att allt var OK vilket du ju också var. Grattis!

Superquinnan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Superquinnan sa...

Du är ju för underbar du.. Vem annars skulle svara personligt till alla??? Du kommer bli en mor med ett stort hjärta..

Astillbe sa...

ann-marie: tack tack! :-D Kram!

singelmingeltjejen: *asg* Ja, jag är nog lite halvtokig. Känner mig faktiskt lite crazy, kanske är den gamla Astillbe på väg tillbaka - busig och full av skratt?! :-D