tisdag, november 28, 2006

Upp och ner

Symptomen går verkligen upp och ner. På natten och morgonen är brösten stenhårda och ömmar. Sedan går det över mer och mer under dagen. Fortfarande otroligt törstig.

Igår var nog den värsta dagen hittills. Mådde konstant illa hela dagen, kände mig otroligt låg och vissen. Trött och helt slut på eftermiddagen. Jag hade sovit väldigt dåligt natten innan, så jag bestämde mig för att lägga mig tidigt igår.

Vaknade i vanlig ordning runt 3-tiden för att kissa. Ligger vaken länge innan jag somnar om. Idag försökte jag att äta lite mindre och oftare. Jag har ätit mycket frukost för att slippa bli hungrig. Åt lite mindre och tog med mig flera stora saftiga clementiner till jobbet. Och det har fungerat bra, eller så var det bara en bra dag idag. Idag har jag mått mycket bättre än igår och har känt mig väldans pigg.

Jag förstår att man kan gå upp snabbt i vikt om man inte passar sig. Suget finns hela tiden i magen, men tyvärr är det lite som dövar det. Morötter och clementiner fungerar rätt bra. Och vindruvor! Och den alkoholfria ölen var väldigt god i helgen… :-D

Så det blir sängen tidigt ikväll också, men först ska jag avnjuta en kopp te och gröna färska hårda kärnfria vindruvor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Är lite mer gravid än dig, vecka 14, det bästa som finns är faktiskt grapefrukt med socker på! du verkar ha samma sur/söta behov som jag har testa dom är jätte goda!!

Anna

Anonym sa...

Jag känner igen mig precis i det du beskriver! Och jag tror att det är svårt att ställa om efter det att man accepterat att man måste kämpa för att bli gravid. Hoppas att de rosa molnen infinner sig snart :-)
Kram

Anonym sa...

Vad kul med lite uppdatering i bloggen. :-)

Känner igen dina känslor, de är nog helt normala i vår situation. Tycker dessutom fortfarande att det är svårt att "fatta" att jag verkligen är gravid och jag vågar liksom inte tro att allt skall gå bra...

Har du förresten något bra tips på tråd på FL, för gravida IVF:are? Jag känner mig absolut inte hemma i vanliga gravidtrådar och skulle nog trivas bättre i en IVF/svårt att få barn-tråd för gravida.

Kram!

Anonym sa...

Men vad är det jag läser.... GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Förstår att det är helt overkligt, men det är verkligen, verkligen er tur nu.

Kramar!