torsdag, november 02, 2006

Ruvardag 14 och IM

Idag är det den beräknade dagen för (inte) mens. Jag var nog lite mer förhoppningsfull igår med tanke på att jag tycker att värken är annorlunda mot tidigare ruvningar och inseminationer (där jag tagit progesteron). Igår morses var jag även illamående, men det var jag inte idag.

Magen moler och värker emellanåt, men inte så mycket som de senaste kvällarna. Imorses inbillade jag mig att progesteronet tog stopp, som att tappen stängts. Men vid nästa proggis var det som vanligt.

Jag sov nästan som en stock inatt. Jag vaknade mitt i natten och började torrhosta, min mun var torr som fnöske. Somnade gott om sedan med katten X tätt intill mig. Först på morgonen började jag fundera på det här med muntorrhet… Jag kan inte sluta analysera allt!

Snart ska jag iväg på rotfyllning. [Yiha!] Det gnager lite av oro i mig att det skall kunna påverka negativt, att det skall vara någon fara för embryot (om det finns kvar). Å andra sidan har jag ju i min temporära fyllning fullt med bakteriedödande medel, kan ju redan ha påverkat negativt. Men det var ju akut och jag hade inget val.

Analyserar vid varje toabesök och än så länge inte en droppe blod eller blodblandat.

Återkommer med fasansfulla beskrivningar om min rotfyllning ikväll.

Minnesanteckning
2006.11.02: 36,9

7 kommentarer:

Karika Pyry sa...

Håller mina tummar för dig! :-) Hur gick rotfyllningen då?

Superquinnan sa...

Usch.. jag har oxå varit torr i munnen av mina mediciner. Tror säkert det har nåt med din "behandling" att göra. Hoppas rotfyllningen gick bra (så bra en sån nu kan gå???) och jag violl att ni skall ha bebeis.. NU!!! Jag är hemma från GBG nu och där var det iaf bättre väder än här hemma.. Min pappa gick hela dagen ig¨r och sa" sån där kan jag köpa när jag blir morfar.." undrar varför??

Anonym sa...

Håller tummarna. Stenhårt.

Stor, stor kram!

Linda sa...

Jag har inte släppt tummarna och jag planerar inte att göra det!

Kapybaran sa...

Åh, vad jag lider med dig.... de där sista dagarnas väntan, analys och fladder i magen var ju värre än.... rotfyllning?
Håller stenhårt kvar mina Esmeraldatummar!

Astillbe sa...

Tack vänner. Rotfyllningen gick väldigt bra. Faktiskt.

Anonym sa...

Och jag håller också jättehårt för att Esmeralda ska stanna kvar! Fint namn, förresten!