torsdag, november 30, 2006

Hungrig

Hungrig.
Hungrig.
Hungrig.
Sur.
Ledsen.

Så kan man nog sammanfatta denna halvpissiga dag. Jag har varit vrålhungrig från ögonblicket då jag slog upp ögonen och under hela dagen. Inget illamående dock.

Sedan hamnade jag i en dispyt/diskussion som gör mig ledsen när chefer måste hitta syndabockar för (sina) misstag. Det tar så mycket energi av en och jag kände mig i 110% försvarsposition och ville inte ta någon skit. Lyckligtvis lugnade allt ner sig men känslorna rinner ju inte av en med en gång.

Så när jag åkte från jobbet hade jag en stor klump i halsen och kände mig jätteledsen. Och inte hjälpte det att jag hade min kurs med favvo-temat idag. När det var dags för labb så åkte jag hem istället och kramade sambon istället. Och såg till att ÄTA.

Och mina böcker jag har beställt kom idag!!! Mammapraktika och Handbok för gravida. Det satt långt inne men jag vågade beställa dem till slut… ;-)

Känner mig fortfarande inte trött. Idag har jag oroat mig att den har slutat växa där inne. Bråket gjorde idag att jag kände mig som vanligt. Jag har känt efter och känt efter men känner inget mer än hunger. Och hungrig kan man ju vara ändå.

Försöker sikta högre upp till de rosa molnen men det är en bit kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, det där med chefer som försöker hitta syndabockar för sina egna misstag känner jag alltför väl igen... Det slutade med att jag höll på att få missfall, sammandragningar och kraftiga blödningar. Inte ens när de visste att jag var gravid slutade de med sina trakasserier av personalen. Var rädd om dig och den lill*!