fredag, november 10, 2006

Nödlögn

Vi skall ju resa bort i helgen, till sambons familj. Vi känner oss inte redo att berätta än utan vi vill vänta till jul (som vi firar hos dem). Jag har tänkt skylla på min vestibulit och svampinfektioner - det är iaf något jag känner till mer än UVI som jag först tänkte skylla på - men jag misstänker att det är åtminstone 1-2 personer som kommer protestera om att man visst kan dricka alkohol när man ätit penicillin mot UVI.

Vestibulit är mer okänt och folk vill nog inte sitta och prata om mitt underliv.

Varför måste en del människor tycka synd om de som "inte kan" dricka alkohol? Jag har valt det så många gånger de senaste åren pga av bebisverkstaden - och det är inte ett dugg synd om mig. Som ni minns festade jag hela natten lång och ramlade in genom dörren tidigt på morgonen - samma dag som vi gjort FET! (Hmmm kanske det var det som gjorde det?) Och jag var spik nykter från tidig kväll till sen morgon. Och kul hade jag!

Visst, jag skall inte sticka under stolen med att jag kommer att sakna ett gott rödvin till maten. Men det jag har fått istället är så mycket mer värt än det - jag har hela livet på mig efteråt att ta vin till maten. Ramlösa är gott det också!

12 kommentarer:

Anna sa...

Jobbigt att "ljuga" men jag förstår att du inte vill säga när det är så nytt. Det där med alkohol har du så rätt i, jag har inga problem alls att låta bli det nu när jag också blivit gravid, dricker så sällan i vanliga fall också. Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram

Astillbe sa...

anna k - herregud!!! Jag läste ju din blogg senast i helgen och jag har helt missat att du också är gravid! FÖRLÅT mig! Jättestort grattis till er!!!

Skål!

Anonym sa...

Nu går jag saker och ting lite i förväg... Ramlösa är jättebra mot halsbränna (ett par månader bort, men vad 17). Inte LOKA eller Vichy Nouveau, eller annat, utan just RAMLÖSA. Lycka till i helgen med dina nödlögner!

Kram!

Anonym sa...

Ha, ha, du har så rätt - jag skulle nog ha skrivit att det går visst att dricka alkohol när man äter penicillin mot UVI. ;-) Låter smart att skylla på andra, mer okända åkommor - som säkert svärföräldrarna vet mindre om.

Hoppas du får en riktigt trevlig helg. :-) Jag har oxå klarat mig bra utan alkohol, även om jag blir sugen på rött vin ibland när man äter gott och andra dricker rött till maten. Tror jag skall testa ett alkoholfritt rött vin som jag har fått rekommenderat. :-) (Skall bara komma ihåg att gå till systemet och köpa det, har inte varit på systemet på lång tid nu av förklarliga skäl. ;-) )

Kram!

Anonym sa...

Glömde ju en sak:
Har du sett att en annan Iris-tjej precis har testat positivt, oxå efter Pergo-FET? :-D Verkar som att dessa försök passar väldigt bra för oss! :-)

Kram igen!

Linda sa...

Om du gillar öl så kan jag rekomendera carlsbergs alkoholfria öl, den är jättegod smakar nästan precis som "vanlig öl" dessutom ser flaskan nästan identisk ut med den vanliga carlsberg flaskan vilket ju är praktiskt om man vill vara lite hemlig(jag tittar alltid två gånger extra på ettiketten innan jag öppnar för att vara säker på att jag tar rätt =))

crrly sa...

Hoppas ni får en skön helg nu, sötnos!!! :-)

Anonym sa...

Ha en bra helg och lycka till med din "vestibulit"... =)

Kram kram!

Astillbe sa...

Tack tack för era råd!

Önskar er en trevlig helg, jag återkomm nog inte förrän på söndag! Berättar då hur det har gått med vestibulit och vin!!!

Kram!

PS - Betty2 - jag såg det, kul, nu börjar vi bli en liten grupp! Vi får samla alla våra energier så vi får över de andra med! :-D

Kajsa Bergman Fällén sa...

Annars är magkatarr bra att skylla på *S*

:-)

Anna sa...

Jag gjorde det inte officiellt förrän typ i tisdags.. så det är inte så konstigt att du missat det *S*

Superquinnan sa...

Åh jag vet.. Som folk säger nu till mig; Ja men om du är gravid nu kan du ju inte dricka på bröllopet.. Som om det vore viktigare??? Kram