torsdag, november 02, 2006

Rotfyllning

Rotfyllningen gick mycket bättre än förväntat. När jag gjorde den förra gången var det 1½ timmes ren och skär plåga. Det gjorde fruktansvärt ont*. Och även när jag var där för en månad sedan för temporärfyllningen gjorde väldigt ont.

Så jag var duktigt nervös när det var dags. Låg och kramade händerna hårt och stålsatte mig. Visst gjorde det en del ont, men inte alls som innan. Jag var otroligt glad och lättad efteråt.

Fast det är fel att kalla detta för rotfyllning fick jag vet igår. Man har vidgat kanalerna och fyllt med kalkpasta (?), först om 3 månader är själva rotfyllningen. Men nu är alla nervtrådar döda så det ska väl inte göra såvidare ont då heller.

* Det gjorde så ont så jag blev helt genomblöt av svett. Fick åka hem och duscha samt byta kläder innan jag kunde åka till jobbet igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fabian för rotfyllningar!! Skönt att det verkar ha gått bra i alla fall :-) Och ingen mens än, det är bra det.
Kram på dig!!!

Anonym sa...

Skönt att höra att det inte gjorde så fruktansvärt ont den här gången.

Jag fortsätter hålla tummarna för att mensen inte skall komma och att det blir ett stort fint + när ni testar.

Kram!

Anonym sa...

Skönt att det gick bra idag!
Och mensen håller sej fortfarande borta? När har du testdag?

*håller tummarna och krullar tårna*

Anonym sa...

Att det gick bra _igår_!