tisdag, november 21, 2006

Där fick jag

Visserligen efterlyste jag symptom eftersom det oroade mig att jag inte hade så många eller att de minskade. Men sedan har ju andra delat med sig och sagt att det går upp och ner hela tiden.

Och idag kan jag konstatera att jag mår riktigt illa. Jag har mått illa större delen av dagen och det har blivit värre nu på kvällen. Och jag är så inibänken trött, för första gången.

Men det är bara ett konstaterande. Inget gnäll. Men jag är glad om jag får behålla maten.

Sover även dåligt, drömmer mycket mardrömmar och behöver gå upp och kissa - får svårt att somna om. Grubblar. Inatt drömde jag mardrömmar men jag avslutade med en dröm om min bebis! Den låg påklädd på en säng och räckte ut tungan mot mig, en gigantisk tunga. Sedan skrattade den jättesött och försökte fånga sina fötter och dra dem mot munnen. Jag sprang runt och fotade (naturligtvis) och kom sedan på att jag inte har ammat den lill* än (någonsin, och bebisen var iaf 2-3 mån gammal!). Precis när jag skulle börja amma vaknade jag. Det var dags att stiga upp.

Och imorgon - är det VUL!!! Hade inte tänkt så mycket på det under dagen idag, men så när jag skulle gå hem kom jag på att nu har ju hela den här dagen gått också - snart ska vi dit! Och för första gången se den som ett foster (om allt gått bra) även om vi inte lär se annat än ett litet hjärta. Förra gången var den en vit liten prick på skärmen.

Men jag kommer vara redigt nervös!

11 kommentarer:

Solkatten sa...

Lycka till imorgon!

Anonym sa...

Härligt med VUL i morgon! :-) Jag tycker tiden har gått fort, men det tycker säkert inte du. ;-) Vilken vecka är du i nu?

Bamsekram o lycka till i morgon!

Lugnetetc sa...

Hej!

Illamåendet kan man lindra med sådana "Seaband" som kan köpas på apoteket för ca 130 kr. Det är armband med en plastkula som trycker på en punkt och det funkar på mig (som inte väntar barn än men blir illamående varje månad ändå).

Lycka till på VUL!

Mina sa...

Åh, vad roligt att få se den lill*, lycka till!

Anonym sa...

Du måste lova att messa mig när du varit där, jag är ju också nervös!!!
Megakram

Astillbe sa...

Tack vänner!

Jag är på dag 6+5 idag enligt FL, enligt mig själv borde det vara 7+0. Men jag går efter FL:s tills någon sagt annorlunda. FL säger att ÄL var den 20:e oktober, men då var ju insättningen för mig och embryot var 2 dagar gammalt.

Illamåendet har faktskt gett med sig (utfodrade det med morötter, vingummin, dumlekolor, chilinötter och till slut tacopaj). Har suttit och gråtit floder till Den bästa av mödrar.

Jag skall messa, blogga, fl:a och aff:a så snart jag bara kan imorgon! ;-)

Natti natti!
Kramar!

Anna sa...

Lycka till! Jag måste erkänna att när jag var på VUL för att kolla hjärtat så såg jag något som lixom pickade men resten såg mest ut som "myrornas krig" *s* men det är spännande ändå.

Anonym sa...

Så illamåendet sökte upp dig till slut... urk. Postafen hjälper tydligen. Tittar in för VUL-rapport imorgon!

Anonym sa...

Tänker på dig i dag och längtar tills jag kommer hem och kan läsa i din blogg.

Angående uträkning så utgår jag oxå från ÄL (dvs att ÄL = v 2+0), så jag har justerat FL-kalendern så att det stämmer. Jag var förresten oxå i v 7+0 på vårt första VUL. :-)

Mitt bästa illamåendetips (förutom att äta ofta och lite) är Mariekex. Det har jag ätit innan jag går upp ur sängen och sedan med jämna mellanrum under dagen (+ att jag har ätit "riktig mat" eller frukt/smörgås på rasterna på jobbet).

KRAM!

Superquinnan sa...

Illamående är bra mående... Har jag hört.. Iaf när man är med bebis. Men glöm inte att äta ofta!!

Tingeling sa...

Lycka till på ultraljudet - väntar med spänning på uppdatering i bloggen! KRAM