torsdag, augusti 16, 2007

Vikt

Jag gick ju totalt upp ca 7 kg med Liten, det rasslade på ett extra kilo de sista två veckorna.

Jag såg ju med spänning fram emot första vägningen hemma - hur mycket skulle jag ha gått ner direkt efter förlossningen? Ni minns kanske min teori om att jag har gått ner samtidigt som jag gått upp, dvs plusminus noll under en period?!

Alltså, jag har i o m alla behandlingarna gått upp ca 5 kg innan jag blev gravid. Så utan hormoner så går jag ner dessa under graviditeten, samtidigt som jag gick upp pga av graviditeten. Överskottet från behandlingarna ramlade istället över och blev graviditetskilon.

Nåväl. Hoppas ni förstår mitt svammel. På måndag morgonen, den första morgonen hemma, gick jag och vägde mig. Jag hade gått ner 8 kilo!!! Efter ytterligare bara några dagar var det -9 och efter en vecka -10. Nu har det gått en månad och jag har en viktminskning nu på 11 kg, trots att jag knappt rört mig och är farligt förtjust i kakor och smågodis.

Första målet är nu att gå ner ytterligare 3 kg. Klarar jag det ska jag ner 2 till. Sedan har jag nått min drömvikt!

Inte illa pinkat va?!
:-D

1 kommentar:

Camillas lockar sa...

Det är ju GRYMT! Kanon. Och så har det funkat utan att du behövt skära ner på godsakerna...! Shit vilken lycka. Fortsätt så :-)