måndag, augusti 06, 2007

Första dagen själva

Vilken bra första dag vi fick!

Liten vaknad iofs ofta, han somnade om på mitt bröst vid 3-tiden inatt. Vaknade ytterligare två gånger till, vid 9-tiden vaknade vi igen. Liten hade själv bökat runt i sängen, så han låg alldeles tätt intill mig, letade själv upp bröstet nu och tog för sig utan att ha vaknat ordentligt! ;-)

Vi gick sedan upp, hade byte och dansade till Lisa Miskovsky. Han satt snällt i sittern medan jag åt frukost och röjde i köket. Sover en stund på förmiddagen så jag kan duscha. Vi samspråkar en stund på soffan och jag belönas med två leenden! På eftermiddagen testar jag att lägga honom i barnvagnsliften ute, och han sover så gott hela eftermiddagen. Eftersom det är kanonväder rensar jag lite ogräs och tar sedan igen mig på en av solsängarna. Hänger lite tvätt.

Han sover sedan på min bröstkorg mellan 16 och 19.

Sambon ringer och kollar hur vi har det flera gånger under dagen. Han tycker att det är fruktansvärt att ha börjat jobba och längtar bara hem. När han sedan kommer hem kan jag konstatera att det har gått busenkelt idag! Vilken kanske han har svårt att tro...

Liten börjar nämligen skrika sedan. Han vägrar att sova och vi ägnar större delen av kvällen att gå runt med honom. Först vid midnatt somnar han efter en period av rejält skrikande. Jag blir lite ledsen å sambons vägnar, att han inte får se hur mysigt vi har haft det. Och han har ju längtat så efter Liten hela dagen, och så får han bara skrik...

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Sådär var Peo också! Kanonsnäll (oftast, eller har jag förträngt kanske) på dagarna och levde rullan när pappan kom hem. Typ kl 19-21 nångång började han och höll på till midnatt. Undrar om det är vanligt?!

Anonym sa...

Visst är det fantastiskt att de kan förflytta sig i sängen för att komma till bröstet, när de inte kan röra sig själva alls på andra ställen?! Båda våra har gjort så. Fast på vårt franska BVC har de aldrig hört talas om det, för franska barn sover inte i samma säng som föräldrarna - det kan ju vara farligt! :D