torsdag, augusti 09, 2007

Skrikrapport

Ikväll åkte vi till stan, för att gå ut och äta. Det var fullsatt överallt, så vi gick bara lite på stan. Köpte lite barnkläder på rean.

Det hela slutade med att Liten blir ledsen i vagnen och vi väljer att åka hem. Han somnar om och när vi kommer hem har han inte ammats på två timmar. Jag stålsätter mig inför en riktigt sen skrikkväll, men det går faktiskt rätt bra ändå, även om det dröjer innan vi fåt honom att somna för natten.

Jag var lite sur när min efterlängtade kväll på stan gick om intet. Jag hade sett fram emot detta hela veckan, och så blev det varken middag eller någon vidare promenad på stan. Eftersom jag helst inte åker iväg ensam med Liten, så hade det varit så skönt att fått gjort lite ärenden. Dessutom ville jag gärna göra en familjesak...

Men men. Det är inte Litens fel. Det är jag som har lite för höga förväntningar. Och tror att små spädbarn sover sött i sina vagnar. Och jag trodde aldrig att det skulle vara så snart som jag skulle längta ut.

Inga kommentarer: