onsdag, augusti 29, 2007

BVC-Besök 1 månad & 17 dagar (7 veckor)

Dags för vägning och mätning av vår guldklimp igen. Precis som innan var sambon med. Liten har ju tidigare gått upp ca 300 gr/vecka, men nu hade han "bara" gått upp 150 gr. Jag har ju å andra sidan inte ammat honom lika ofta sista veckan som tidigare.

Men jag blir ändå nervös att jag gör något fel... I vilket fall ammar jag jätteofta igen från idag. I princip har jag ammat en gång per timme sedan kl 2 inatt.

Enligt BVC-sköterskan finns det inget att oroa sig om, eftersom "han går upp jättefint och ser ut som en jättefin bebis". Han följer normalkurvan.

Men efter besöket åkte jag in till stan, och Liten fick då ca 130 ml ersättning av pappan. Liten är en nöjd kille hela kvällen och verkar nöjdare och lugnare än tidigare kvällar. Frågan är om det beror på ersättningen eller att han blivit ammad så ofta idag mot senaste dagarna?

7 VECKOR
Vikt: 5 210 gr (5 065 gram)
Längd: 58,5 cm (58 cm)
Huvud: 40,5 cm (40 cm)

Inga kommentarer: