onsdag, augusti 08, 2007

Nya tag

Dagen går på ungefär som igår. Liten sover en längre stund på förmiddagen och en på eftermiddagen. Vännen T kommer på besök, med en vecka kvar av sin graviditet. Det ser mysigt ut med magen. Vi tar en promenad sedan med vagnen och följer henne hem.

De två senaste kvällarnas skrik vill jag försöka undvika. Jag har bestämt mig för att försöka amma jätteofta ikväll. Jag har läst att mjölken är tunnare på kvällen, därav äter de oftare och kan vara skrikigare. Han är kinkig och jag använder sjalen för att söva honom. När han vaknar igen vid halv åtta erbjuder jag bröstet OFTA.

Han tackar och tar emot, det blir uppåt femton småamningar på två timmar med skrik emellan. Jag är uppe och går och vaggar honom. Till slut somnar han i min famn strax innan 22, vilket känns som en liten seger - två timmar tidigare än de två senaste dagarna.

Inga kommentarer: