söndag, augusti 12, 2007

Magknip

Liten har haft magknip. Innan har jag anat eller trott att han kunnat haft det när han kinkat, men inte kunnat känna mig helt säker. Men nu vet jag att han haft det.

Det började igår morses vid 06. Och det höll väl på till 09 imorses. Tack och lov har han ändå sovit bra inatt, ammades 00, 03 och 06. Men det är hjärtskärande skrik, darrande underläppar och svettig panna. Det är så svårt när man vill hjälpa men inte kan.

Imorses ville han återigen inte somna om vid 06 utan gallskrek. Jag tog upp honom och gick runt med honom, satte mig även en stund framför tv:n. Sambon hade honom en kort stund också. Vid 08 ammade jag honom igen och han fortsatte att skrika, men nu var det mer "jag är trött och gnäll skrik", dvs lite tamt jämfört med innan.

Jag satte honom mot mina knän i sängen och lade en hand på magen och den andra smekte jag honom i pannan med. Han somnade tvärt. Sedan la jag honom tätt intill mig och vi sov så gott... ammade 1-2 gånger halvt i sömnen och smet upp vid 11:30! Kände mig otroligt utvilad. Sambon tog min plats i sängen och de sussade gott i en timme till.

Han spänner sig och fiser mycket. Han kan rycka till både vid amning och vid en fisning och sedan börja gallskrika. Gå från glad till jätteledsen på 1 sekund.

Oj så jag har funderat på vad jag har ätit för att orsaka detta. Man ska ju gå tillbaka sex timmar. Jag får gå tillbaka nio timmar, till fredag kvällen. Då hade vi pommes frites, karré och en het grillsås. Grillsåsen har jag ätit innan, men det är den enda jag kan komma på som orsakat det.

Nu är han mycket bättre och är för det mesta idag en nöjd liten skit! Han är sparsam med sina leenden, men när de väl kommer då smälter jag. Helt och hållet.

Nu sussar han sött fram tv:n. Och är världens sötaste när han gör det.

Inga kommentarer: