torsdag, augusti 02, 2007

Tre veckor idag!

Så fort tiden går! Om 12 minuter är det exakt tre veckor sedan Liten tittade ut!

Just nu låg jag och krystade ner honom den sista centimetern... Jag minns faktiskt inte mycket av det, inte mer än att jag blundade och bara lyssnade till sambons och barnmorskans coaching. De sa precis hur jag skulle andas och hur länge, när hämta in ny luft och fortsätta trycka på.

Just denna sista fas i förlossningen var den häftigaste och inte alls så smärtsam som jag hade trott.

Liten har fortfarande kvar sin lilla navelstump, som nu börjar lukta rätt illa. Så vi har fått en tid på BVC i eftermiddag för att kolla upp den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min dotter, (född 01)hade kvar sin navelstup i nio veckor, den blev infecterad och rutten, hon fick penicilin....tvärr blev hon allerigisk!

Anna

Superquinnan sa...

huja, vad tiden går fort.. lilleman här är 16 dagar idag! var tar tiden vägen?? Kram på er.