söndag, maj 06, 2007

Så trött

Mitt korkade jag har börjat slarva med järntabletterna. Jag har dem på tvättfatet så att jag kommer ihåg att ta dem varje kväll innan jag går och lägger mig. Men så tog asken slut och den andra nyinköpta låg där nere. Varje kväll tänkte jag att jag tar det imorgon istället, orkar inte gå ner och hämta.

Löjligt.

Så nu har jag nog inte ätit Niferex på fyra dagar. Minst. Kände när jag åkte hem från stan i eftermiddags att det var som någon slog mig hårt i huvudet. Tröttheten bara ramlade över mig och jag kände mig helt slut i hela kroppen.

Det har iofs varit en jäkligt tuff vecka också och jag har inte hunnit vila någonting alls.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag glömde titt som tätt mina järn- och mineraltabletter (fast jag hann tack och lov aldrig få riktigt lågt järnvärde, även om det inte är högt precis), så till slut skrev jag datum vid alla, för att verkligen ha koll (de sitter i en karta). Då märkte jag hur otroligt lätt det är att glömma! Verkligen svart på vitt - eller på silvrigt ;) De flesta verkar göra det mer eller mindre emellanåt. Dosett är annars ett bra tips!

Astillbe sa...

Dosett har jag funderat på många gånger! När jag kämpade med min vestibulit tog jag hur många piller som helst per dag. Idag tar jag 5 st på morgonen och 1 på kvällen.

Anonym sa...

Dosett är toppen! Jag var sjuk i en massa olika infektioner jättelänge den gjorde verkligen nytta. Tyvärr var vi också tvungna att vänta med bebisverkstaden frustrerande länge pga infektionerna! Jag antar att du knappast kommer att äta några p-piller hädanefter, för de var väl en orsak till vestibuliten? Har jag rekommenderat NFP (Naturlig FamiljePlanering) som preventiv/-göra-bebismetod? Eftersom du hade svaga äl är det väl en typisk sak som kan rätta till sig efter en graviditet? Eller? Det kan ju konstigt nog bli aktuellt att försöka avstå ifrån att göra en till bebis på ett tag ;-) Men det där vet ju du bäst, i vilket läge just NI är. Hursomhelst är adressen familjeplanering.se för en första info. Kram!