söndag, maj 27, 2007

Mors Dag

Var ute hos föräldrarna och firade mamma på eftermiddagen. Tänk att nästa år är även jag mamma! Fast sambon är inte riktigt den presentköpglada typen så jag ska inte ropa hej än – att jag kommer blir firad. Däremot kan man ju alltid fira sig själv lite!

Hos mamma träffade jag syrran med två barn. Hon hade med sig en kartong med massor av pyttekläder till mig!!! Visserligen mycket blått men även en hel del neutralt. Skulle vi ha fel och det blir en tjej så kommer det att bli en tuff tjej! Och visst kan man kombinera ett par blå byxor med t ex en röd tröja! I kartongen fanns även sådant som jag köpt till systersönerna en gång tiden.

Yngste systersonen är nu 2½ månad gammal och så himla söt. Han skrattar – och har till och med börjat skratta högt! Han är en sådan gosekille – och hans storebror likaså.

Vi måste köpa en byrå till barnkammaren. Jag skulle snart behöva ta och tvätta allt vi har köpt – men då vill jag ju ha någonstans att lägga in det. Vi skulle ev kunna tömma en av våra egna byråer men då måste vi köpa inredning till klädkammaren först. *suck* Så mycket kvar att göra och så lite tid. Det är snart en månad sedan jag bytte ut vårt tvättmedel till ”Sensitive”. Däremot kör jag ff med sköljmedel med parfym till mina och sambons kläder, men jag har köpt parfymfri som jag ska ha till bebbens kläder när jag väl får tvättat det.

Inga kommentarer: