onsdag, maj 23, 2007

Alien

Det bor en Alien i min mage! Det är så livat idag så jag vet inte vad! På eftermiddagen har jag inte ens kunnat sitta på ett bra sätt, har fått sträcka upp ryggen så mycket det bara går och sitta spikrakt.

Den knölar och sparkar. Man känner hur hela dess kropp drar runt på insidan av min kropp. Fortfarande känns det helmysko trots att jag har känt av det så länge nu.

I förmiddags gick jag på toaletten och kunde konstatera att min navel är nu helt obefintlig. En timme senare springer jag dit igen*. Kunde nu konstatera att jag fått tillbaka min navel, och det rejält. Istället såg det ut som jag svalt en skärbräda på bredden eller något. Magen var rejält uttöjd åt sidorna och ganska platt på mitten!

Fräckt!
:-D

* Det har blivit mycket toabesök, å andra sidan är jag törstig hela tiden och dricker mycket vatten. Kolsyrat mest förstås.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Du hittade bilden! Jag har letat och letat, eftersom jag sett den förut. Härligt!

Det är verkligen en liten alien i magen när man är gravid. Man känner babyn ju så starkt. Härligt att h*n lever loppan :-)

Anna sa...

Den där bilden var jag också ute efter men någon var snäll och skickade en länk till mig.

Har inte hunnit med att läsa din blogg då jag födit barn lite tidigt. Är fortfarande på sjukhuset men äntligen har jag lite tid över att läsa ikapp.