onsdag, maj 23, 2007

Längtan

Inser att något har hänt inom mig de senaste dagarna. Innan var jag så nöjd över att bara vara gravid att det räckte och jag ville ha kvar min mage. Åtminstone ett tag till, typ till hösten.

Men nu har en nyfikenhet väckts och jag har börjat längta efter att få känna dessa nakna armar och ben på utsidan av min kropp. Hälsa på vår lill* Alien. Se hur den ser ut. Räknar tår och fingrar. Snusa.


Samtidigt inser jag plötsligt hur otroligt mycket starkare min kärlek till den som bor i min mage har blivit*. På bara några dagar. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på att vi snart ska få träffa den.

Är det hormoner som förbereder mig så?


* Ändå går man och tycker att man känner en stark kärlek. Men så plötsligt blir den så stark att det nästan gör ont...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Myyysigt! :)
Och vänta bara till h*n kommit ut, vilka känslor! Fantstiskt.

Superquinnan sa...

Vad härligt. Ja det är väl meniungen att kroppen förbereder en så med hormoner. Får väl önska lycka till inför det som komma skall nu då det är ju inte långt kvar!

Anonym sa...

Myyyys! Jag blir ju riktigt bebissjuk när jag läser det du skriver ;)

Anonym sa...

& du, vänta bara tills du har knytet i din famn........ då kan vi snacka kärlek.
i sån mängd och med sån styrka att det känns i varenda fiber i kroppen.

Anonym sa...

Härligt! Jag bröjar ju gråta bara jag läser vad du skriver ... tror mina hormoner är i full gång med förberedelser också :) Så roligt att följa dig nu på "upploppet"! KRAM

Camillas lockar sa...

Kroppen förbereder sig. Och mentalt är det ju viktigt att man inser att det kommer att komma ut en levande varelse. Så jag tror kroppen är bra på att få en att inse det där genom hormonreglering :-)