tisdag, maj 22, 2007

Min första dröm om förlossningen

Nu har jag äntligen drömt att jag fött mitt barn, iaf första drömmen under graviditeten. Jag drömde att jag födde barn hemma i mitt flickrum. Och vad blev det?! Det blev faktiskt inte en pojke – utan två pojkar!

Mina föräldrar som är utomlands till och med idag – de var utomlands i min dröm också och jag ringde dem för att berätta att jag faktiskt fick två stycken! Mamma tyckte det var underbart och bara grät.

Efter någar timmar kom jag på att jag kanske skulle ge dem mat också! (Herregud, vad ska jag bli för mamma?!). När jag kom in i rummet (utanför var det sjukhuskorridor, men innanför var det mitt flickrum) hade bebisarna blivit jättestora, typ 4-5 år och jag blev så ledsen! Jag minns att jag sa ”det är ju detta jag varit så rädd för och drömt om innan, nu har det slagit in”.

Saken är den att jag har tidigare drömt att jag har fött barn, men de har bara varit bebis en kort stund, sedan har de blivit jättestora och pratar!

Jaja, knäpp är man väl!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja drömmar kan vara rätt intressanta! Du behöver säkert inte oroa dig över hur du blir som mamma! Du funderar mycket redan nu och sedan är det så att bebisar tar för sig redan från början, bara följ Liten, så blir det antagligen bra. Men låt henne/honom gärna ligga så länge vid bröstet som h*n vill, eftersom den feta, mättande mjölken kommer sist. Det visste inte jag och jag följde BB-personalens råd om att ta loss honom efter bara tio minuter, så han blev inte mätt och magrade av och orkade inte äta... ond cirkel, snyft.

Men det där med att de i drömmen så fort blev stora, det tolkar JAG som att du är lite tveksam till om du verkligen ska jobba särskilt mycket när Liten är riktigt liten.

Anonym sa...

Detta är väl för skojigt!! Vilka konstiga drömmar man kan ha.
Jag drömde att jag fick en kattunge....Men den förlossningen (i drömmen alltså) gick jättebra.
Lycka till i fortsättningen!!
MVH
Ching-ching (tidigare Skrutto-har bytt nick pga att vi var två st som hade samma nick på FL)