söndag, maj 13, 2007

ESC

Har ju inte bloggat något om ESC iår. Får väl skylla på det som med allting annat - jag hinner inte alls med.

Jag är inget The Ark-fan, med hade väl trott på en lite bättre placering än 18:e... Serbiens låt var vacker, även om framträdandet var så där. Moldavien hade jag hoppats på, men kom inte alls så bra som jag trodde. Finlands låt var helt suverän, också en besvikelse. Och till min egen besvikelse inser jag att jag nu går och smånynnar på Ukrainas dragspelsgingel... Rumänien var ännu en besvikelse - ni minns kanske att jag var helt begeistrad i "Tornero" förra året? Georgien var bra, dock lite för lik Ray of Light med Madonna.

Men - det där med kompisröstning. Hallå, vi gör ju samma sak här! Och faktiskt fick Serbien och många av de andra östländerna massvis med höga röster från "Väst". Så det där med "kompisröstning" och "lägg ner skiten" är bara snack från dåliga förlorare.

Men visst var Vitrysslands låt en kopia av Rysslands från förra året?!
Och hur kunde Cypern inte gå vidare från semin?

Inga kommentarer: