onsdag, maj 30, 2007

Gravidyoga nr 3

Idag gick det inte alls lika bra med yogan som tidigare. Jag var sen – IGEN – och fick för mig att jag skulle fickparkera i en sväng. Stressad och genomsvettig gick det inte så bra, men en tjej från gruppen var snäll och hjälpte mig…

Men händelsen gjorde att jag inte kunde slappna av helt, det märktes speciellt vid första avslappningsövningen där jag innan i princip somnat. Nu var jag spänd och kunde i släppa det pinsamma med min dåliga parkering.

Dessutom protesterade Liten hej vilt vid varje liten mm som togs av hans nu krympande utrymme där inne så fort jag böjde mig osv. Så flera övningar gick inte alls bra.

Vid en övning satte vi oss på huk. Jisses så det började trycka nedåt i underlivet. Shit tänkte jag, vad händer nu! Det tog faktiskt lång stund innan det gick över. Har aldrig känt det trycket innan. Funderar på om det kan vara en bra ställning till förlossningen? Kanske åtminstone när man går hemma innan.

Jag måste få tid till att träna yogarörelserna hemma. Men jag vet inte hur jag ska lyckas få till avslappningen. Jag har köpt en CD med instruktioner och musik, jag ska se om det kan fungera. Det finns ju många bäckenövningar som kan vara bra att minnas när det blir dags för Liten att titta ut. Som långsam magdans…

Nästa gång blir det ingen yoga utan profylaxutbildning. Och tyvärr är ju inte sambon hemma då, så jag får gå på det själv.

Inga kommentarer: