måndag, maj 21, 2007

Helgen

Så fort dessa fyra dagar har gått! Det har varit så skönt att få vara ledig. I torsdags tog vi det bara lugnt.

I fredags jobbade sambon och då passade jag på att åka in tidigt och simma. Det var helt underbart ljuvligt, det var lugnt och skönt att få vara där tidigt innan det invaderades av helglediga föräldrar med sina barn. Simmade i lite mer än en timme faktiskt, men jag märkte en klar skillnad mot förra gången när det gällde flåset – jag fick simma mycket lugnare nu för att ha fortsatt ork. Sedan åkte jag hem – efter att först ha hälsat på mina systrar utanför badhuset samt på mina båda systersöner. Fick visat upp min lilla kanonkula och samtidigt snusa på Lillkillen, 2½ månader.

Åkte en snabbis till Babyproffsen och hämtade ut Litens startpaket. Sedan röjde jag i kartonger och packade upp till köket. Jösses så mycket jag har fått slänga – mycket har varit nerpackat i tre år. Hittat en del gamla ärvda saker som vi inte ens hade uppe i lägenheten.

Lördagen ägnades åt att storstäda huset. Vi höll på hela dagen både jag och sambon. På kvällen hade jag fruktansvärt ont i ryggen, tack gode gud för min vetekudde.

I söndags tog vi en tur till Göteborg. Sedan ägnade vi hela eftermiddagen och en stund av kvällen till att röja i trädgården – som jag har längtat! Vi drog upp maskrosor, klippte gräsmattan, gödslade, klippte/jämnade till häcken och så fick jag planterat flera av mina krukor. Nu ska jag bara fixa landet och växthuset också – där ligger jag en månad efter tyvärr. Hann faktiskt också gå igenom flera land och rensa ogräs (igen). Men ojoj igen, ryggen värkte till tusen på kvällen.

Märker att ryggen är mitt största problem, och det är inte särskilt stort ändå. Jo, när det värker så mycket att jag inte kan sova, men det har ju inte hänt så ofta. Men även om jag vet att jag får ont, så kan jag inte låta bli att greja. Jag är inte sådan. Istället försöker jag att ta det lite lugnare, men det är så mycket som ska göras och sambon kan faktiskt inte göra allt.

Nu har jag även under helgen haft sköna djupa nätter där jag sluppit att springa på toa!

Inga kommentarer: