tisdag, maj 02, 2006

Trädgårdsterapi

Helgen kunde ju bjudit på lite roligare väder. Eftersom vi trodde att det skulle regna hela lördagen åkte vi till Göteborg och handlade bland annat badrumstillbehör och laddade upp med massa grillbriketter inför sommarens alla grillningar. Men regnet kom ju inte igång innan sent på eftermiddagen - missade därför en hel dag i trädgården.

Och hela söndagen vräkte det ner. Fy farao. Hade lite inomhusterapi istället där jag började plantera om mina fina små plantor, från trängsel i såjord till egna plastkrukor med plantjord.. Om allt tar sig kommer jag ha minst hundra plantor! Nu har jag även tagit upp ett stort bord och kunnat ställa fram dem så att de växer och blir stora innan man kan ta ut och avhärda dem.
==>
Sommardahlior i den vänstra raden är nu klara efter 3 veckor i såjord till att planteras om. Övriga får vänta lite till.

Men så igår fick jag äntligen komma ut! Och ajajaj så ont i ryggen jag har. Så är det när man skall handgräva och plana till för att kunna så en jämn och fin gräsmatta. Behövs ingen jordfräs här inte...

Så idag skall det inhandlas mer gödsel, gräsfrön och kanske, kanske två krukor till...

Och nej, jag har inte gröna fingrar, men jag försöker få det. Och jag har kul medan jag försöker.

3 kommentarer:

Linda sa...

Huvudsaken är ju att du har roligt! Eller hur =)

Anonym sa...

Håller med Linda!
All terapi är bra terapi. Oavsett vad det är man gör.

Kram!

Astillbe sa...

Jupp! :-D