lördag, maj 20, 2006

Letande

Letandet efter progesteronet gjorde att jag hittade påsen med mina graviditetstester... alltså använda sådana.

Jag har sparat de sex jag testade med efter min IVF i februari. När jag bestämde mig för att gå vidare så slängde jag ner dem i en påse i en låda och sedan dess har jag inte tagit fram dem. Nu hittade jag dem igen och jag var bara tvungen att se hur de såg ut. Hade jag inbillat mig allt? När jag såg att de fortfarande visade positivt brast det. Bara grät. Fy fan så jävligt. Frågorna kommer igen. Var jag gravid? Fick jag missfall?

Sambon och jag har grälat om det en gång. Han anser att jag absolut inte var gravid och uttryckte sig väldigt bryskt om det vilket slutade med att vi inte pratade mer med varandra den dagen och jag bara grät. För mig finns ingen annan förklaring. 4 tester och 2 olika tillverkare kan inte alla visa fel? Att sambon förnekar det tror jag beror på ren självbevarelsedrift. Vi har aldrig pratat om det sedan dess.

Det första från Carlanderska visade fetnegativ på söndagen. Det som fortfarande syns ganska så starkt är det jag testade med på tisdag eftermiddag. En visar inget (det som det blev något konstigt med) och de övriga tre ser man fortfarande ett svagt skuggstreck (inkl 2 CB). Och man behöver inte ens vinkla dem under någon lampa.

Så har jag förstört den här dagen för mig.
Usch så ledsen jag är.
Allt min ork och lust försvann.
Livet suger.

(Får sätta på Rumäniens låt nu och försöka glömma. Igen.)

Inga kommentarer: